whitebit

Tokeny NFT w przemyśle muzycznym. O tym, jak twórcy zarabiają na swoich dziełach wykorzystując blockchain

Ze względu na wzrost popularności tokenów NFT wielu artystów zaczęło dostrzegać w nich furtkę do sprzedaży własnej twórczości. Wśród nich znajdują się m.in. osoby związane z branżą muzyczną. Co zyskują fani, kupując piosenki bądź całe albumy swoich idoli zapisane na blockchainie?







  • Dzięki dynamicznie rozwijającej się branży blockchain wielu artystów odkryło nowy sposób zarabiania na własnej twórczości
  • Użytkownicy nabywający NFT swoich ulubionych twórców najczęściej traktują je jako swego rodzaju cyfrowe autografy
  • Niektórzy liczą na to, iż uda im się sprzedać tego typu tokeny za sumę wyższą, niż sami za nie zaoferowali

Tokeny NFT szansą dla artystów

Po tym, gdy o sztuce zapisanej w formie cyfrowej oraz sprzedawanej za krocie, jako NFT zrobiło się głośno, wiele osób zapragnęło zarabiać na własnych dziełach, wykorzystując do tego potencjał technologii blockchain.

Tokeny niezamienne to cyfrowe “elementy” o unikalnym charakterze. Z tego też powodu o wiele bardziej pasuje do nich określenie “kolekcjonerskie”. Artyści z branży muzycznej mogą zapisać w tej postaci swoje piosenki, bądź ich części albo też całe albumy, a następnie wystawiać je na licytację w nadziei na to, że uzyskają wsparcie ze strony wiernych fanów.

Twórczość sprzedawaną w wirtualnym świecie możemy porównać do różnego rodzaju namacalnych kolekcji. Analogię stanowią tu, chociażby płyty winylowe wydawane w ograniczonej ilości, ponumerowane oraz posiadające autograf artystów takich, jak np. The Beatles. Ze względu na swoją unikalność mają one ogromną wartość dla wielbicieli tego zespołu. Na podobnej zasadzie funkcjonują NFT. Każdy token jest jedyny w swoim rodzaju i niemożliwy do podrobienia, a każda zmiana właściciela jest widoczna na blockchainie.

Zapisz się do newslettera Comparic.pl >>



Dalsza część artykułu pod filmem




Co otrzymują użytkownicy?

Bez grona wiernych fanów żaden twórca nie ma szans na sukces w przestrzeni NFT. O ile każdy może stworzyć token w takiej formie, umieszczając na blockchainie swoją sztukę, o tyle nie każdy jest w stanie go sprzedać.

Dzieła zapisane jako NFT bardzo często są odbierane przez użytkowników, jako pewnego rodzaju cyfrowy autograf. Fani kupują je głównie dla swojego idola, oczywiście obok mogą pochwalić się nim w wirtualnych galeriach.

Przykłady z życia wzięte

Pierwszym zespołem muzycznym, który zdecydował się na wydanie albumu w formie tokenów NFT, jest Kings of Leon. Do sprzedaży doszło w ubiegłym miesiącu, a wokaliści zebrali łącznie 766,4 ETH za całą kolekcję cyfrową, w której skład wchodziły m.in. “złote bilety” uprawniające użytkownika do dożywotniego wstępu na koncerty zespołu wraz rezerwacją 4 miejsc w pierwszym rzędzie i obsługą VIP.

W świat NFT wkroczył również kanadyjski wokalista – The Weekend. Jego pierwsza cyfrowa kolekcja została sprzedana za blisko 2,29 miliona USD, a oprócz nowej muzyki znalazła się w niej specjalnie przygotowana grafika.

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: wartość złotówki | blik co to znaczy | pgnig kurs akcji | notowanie funta | lotos cena akcji |



Zapisz się do newslettera Comparic.pl >>



Conotoxia


Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Obserwuj nas >>















Zajmuje się rynkiem kryptowalut (bitcoin, ethereum etc.). Pasjonatka nowych technologii i ich zastosowań. Nieustannie obserwuje rynek, by dostarczać swoim odbiorcom codzienną dawkę najnowszych informacji ze świata blockchaina oraz kryptowalut, zahaczając o rynek surowców. Jej zainteresowania koncentrują się zarówno na inwestycjach, jak i aspektach społecznych związanych z wirtualnymi aktywami. Z fascynacją przygląda się potencjalnej roli, jaką mogą odegrać tokeny w marketingu oraz budowie marki osobistej. W centrum jej uwagi znajduje się także kolekcjonerstwo przenoszone na płaszczyznę cyfrową. Nowinki o tokenach NFT to dla niej chleb powszedni. Zdobytą wiedzą oraz praktycznym doświadczeniem dzieli się z czytelnikami w prosty i przystępny sposób. W wolnych chwilach interesuje się także komunikacją niewerbalną oraz jej wpływem na kreowanie wizerunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj