Zobacz więcej

FCA nakłada grzywnę w wysokości 7,8 mln USD

2 mins
Autor Michael Washburn
Tłumaczenie Piotr Ratajski
Dołącz do Naszej Społeczności na Telegramie

W SKRÓCIE

  • Władze do spraw finansowych (FCA), brytyjski organ nadzorujący rynek, ogłosił nałożenie kary na ADM Investor Services International.
  • Według FCA firma nadal nie wdrożyła wystarczających zasad przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML), nawet po ostrzeżeniach w 2016 i 2018 roku.
  • Ogłoszenie wynegocjowanej grzywny w wysokości 7,8 miliona dolarów pojawia się w obliczu coraz bardziej czujnego stanowiska FCA wobec sektorów kryptowalut i NFT.
  • promo

Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA), który podejmuje agresywne kroki w celu wyjaśnienia i egzekwowania zasad obowiązujących zarządzających aktywami i giełdy kryptowalut, nałożył na brokera towarowego ogromną grzywnę za uchybienia w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML).

Chociaż ADM Investor Services International ma siedzibę w Nowym Jorku, otrzymał grzywnę w wysokości 7,8 miliona dolarów od brytyjskiego organu nadzoru finansowego.

FCA celuje w chroniczne uchybienia w zakresie zgodności z przepisami AML

Regulator ma poważne obawy dotyczące możliwości niewłaściwego wykorzystania usług ADM do prania pieniędzy. FCA stwierdziła, że jest to częściowo spowodowane zasięgiem geograficznym firmy.

Ma to również związek z przewagą klientów wysokiego ryzyka i “osób zajmujących eksponowane stanowiska polityczne” w bazie klientów firmy, zgodnie z oświadczeniem FCA. Regulator zarzuca praktyki, które naruszają zasadę 3 “zasad prowadzenia działalności”.

Nie jest to również pierwszy raz, kiedy FCA zgłosiła zastrzeżenia wobec ADM. W 2014 roku FCA zgłosiła swoje zastrzeżenia. W szczególności FCA miała zastrzeżenia do braku wewnętrznego systemu klasyfikacji klientów według poziomu ryzyka w ADM.

Regulator oczekiwał, że po otrzymaniu ostrzeżenia firma szybko wprowadzi nowe kontrole. Kontrola na miejscu w 2016 roku wykazała jednak ciągłe luki. Według regulatora kontrole AML były nadal surowe, a wewnętrzne zasady firmy odwoływały się do starych przepisów.

Co więcej, firma niewiele robiła w zakresie regularnych przeglądów klientów. Nie przeprowadzała również ogólnofirmowych ocen ryzyka AML. FCA uważa, że łącznie takie uchybienia otwierają szeroko drzwi do prania pieniędzy.

Po raz kolejny ADM zgodził się ulepszyć swoje wewnętrzne kontrole. Firma zgodziła się też odrzucić klientów wysokiego ryzyka. Jednak po okresie bardziej rygorystycznego egzekwowania przepisów po przeglądzie z 2016 roku, nowe wymogi AML zostały zniesione w 2018 roku.

FCA w pełni oczekuje, że zarejestrowane podmioty przyjmą wszystkie odpowiednie środki AML i zatrzymają przepływ gotówki na nielegalne transakcje. Źródło: Statista

Organ regulacyjny i pozwany uzgadniają karę

W przeciwieństwie do wielu ugód i wyroków regulacyjnych, FCA wzięła pod uwagę wkład respondenta przy podejmowaniu decyzji o odpowiedniej karze.

Firma nie zakwestionowała zarzutów. Zwracając się do Komitetu ds. Decyzji Regulacyjnych FCA o pomoc w podjęciu decyzji o wysokości grzywny, ADM otrzymała 30% zniżki. Bez tego kompromisu grzywna przekroczyłaby 11,2 miliona dolarów. Zamiast 7,8 miliona dolarów.

Jest to najnowsze z serii głośnych działań w zakresie egzekwowania prawa i zmian polityki ze strony FCA. W zeszłym miesiącu regulator wprowadził nowy zestaw zasad dotyczących marketingu kryptowalut.

Od 8 października zasady marketingu kryptowalut i NFT w Wielkiej Brytanii będą znacznie bardziej rygorystyczne. Firmy będą musiały publikować ostrzeżenia o ryzyku, informując klientów o możliwości zmian rynkowych, które mogą wyzerować ich zasoby.

Osoby naruszające przepisy będą narażone na wysokie grzywny lub karę więzienia, a zasady mają zastosowanie nawet do zagranicznych firm wprowadzających swoje produkty do obrotu w granicach Wielkiej Brytanii.

Najlepsze platformy dla krypto inwestorów | Kwiecień 2024

Trusted

Wyjaśnienie

Wszystkie informacje zawarte na naszej stronie internetowej są publikowane w dobrej wierze i wyłącznie w ogólnych celach informacyjnych. Wszelkie działania podejmowane przez czytelnika w związku z informacjami znajdującymi się na naszej stronie internetowej odbywają się wyłącznie na jego własne ryzyko.

Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK
Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK
BIC_Ratajski_Piotr.jpg
Piotr Ratajski
Kreator marki i wizerunku w sieci, emarketer, autor. Prowadzi agencję marketingową, pomógł klientom wielu branż w pozyskiwaniu i automatyzacji obsługi klientów sektora B2B i B2C. Wypowiedział się na wielu webinarach oraz livach u m.in. Akademii Milionerów w tematyce marketingu online oraz specjalistycznych dziedzinach. Pasjonata decentralizacji, wolności i kryptowalut.
READ FULL BIO
Sponsorowane
Sponsorowane