za

11 znanych firm z placówkami w metaverse

2022-08-19
BiznesMetaverse

Metaverse – ze względu na rebranding Facebooka właściwie każdy zna to pojęcie. Równoległy, cyfrowy świat rozwija się coraz dynamiczniej, dzięki czemu przyciąga wiele znanych marek. Te dostrzegają niezwykłą okazję w tworzeniu swoich wirtualnych placówek. W tym artykule postaramy się wyjaśnić dlaczego tak się dzieje.

Czym jest metaverse?

Metaverse jest terminem oznaczającym świat wirtualny, w którym możemy spędzać czas załatwiając te same sprawy co w świecie rzeczywistym. Wykorzystanie nowych technologii może służyć nie tylko graczom czy użytkownikom spragnionym rozszerzonego kontaktu przez social media. Metaverse to również przełomowa przestrzeń dla firm. Nowe technologie pozwalają zautomatyzować wiele procesów, dotrzeć do większej ilości klientów, a także ułatwić współpracę pomiędzy pracownikami.

Metaverse nie jest jedną wspólną przestrzenią. Składają się na niego przeróżne wirtualne światy, środowiska cyfrowe i zdecentralizowane usługi. Nie wszystkie są publiczne – metaversem może być zarówno ogólnodostępna platforma gamingowa, jak i zamknięta przestrzeń danej firmy stworzona w celu symulacji procesów. Jednak użytkownicy mogą mieć jedną tożsamość i używać jej w wielu lokalizacjach. Oznacza to, że ​​możesz używać tego samego profilu, awatara i portfela eksplorując różne światy i usługi.

Wielkie marki wkraczają do Metaverse

Nic dziwnego, że wielkie marki interesują się metaversem – jak można przeczytać w raporcie DappRadar, projekty osadzone w wirtualnym świecie zanotowały w zeszłym roku znaczny wzrost wartości.  Jednocześnie z biegiem czasu możemy spodziewać się dynamicznego napływu nowych użytkowników. Powoli wszyscy przyzwyczajamy się do korzystania z usług osadzonych w cyfrowej rzeczywistości. Wirtualne placówki mogą być dla nas dużo bardziej atrakcyjne ze względu na możliwość doświadczenia nowych, rozwijających się technologii.

Przyjrzyjmy się więc, które firmy posiadają już swoje placówki w metaversie.

1. Samsung

Południowokoreański gigant technologiczny Samsung otworzył cyfrową wersję swojego flagowego nowojorskiego sklepu 837. Od niedawna możesz odwiedzić jego interaktywną wersję w metaversie Decentraland . Wirtualny sklep 837X był zresztą wizytówką najnowszych osiągnięć firmy na targach Consumer Electronics Show w Vegas. Placówka dzieli się na trzy sekcje: Teatr Łączności, Las Zrównoważonego Rozwoju i Scenę Dopasowania (z ang. Connectivity Theater, Sustainability Forest i Customization Stage).  Sklep Samsunga w Decentraland będzie otwarty przez ograniczony czas, warto więc zwiedzić go, póki jest jeszcze okazja. Firma planuje jednak uruchomić w przyszłości więcej sklepów 837X na innych platformach.

2. Coca-cola

W 2021 roku Coca-Cola wypuściła swoją pierwszą kolekcję NFT. Premierze towarzyszyło wydarzenie w Decentraland, które odbyło się w Dzień Przyjaźni, 30 lipca. Coca-Cola zorganizowała wirtualną imprezę na szczycie swojego cyfrowego budynku w formie wielkiej puszki po coli. Uczestnicy mogli wygrać bardzo rzadkie ubrania do użytku w metawersie Decentraland, a także wziąć udział w aukcji pakietu Coca-Cola Friendship Box NFT.

3. Nike

W grudniu 2021 roku firma Nike nabyła RTFKT Studios, cyfrową markę modową z silną pozycją w społeczności NFT. W rezultacie Nike zyskała dostęp do gotowych do użycia w metawersie awatarów CloneX . RTFKT wprowadziła już różne wirtualne ubrania, w tym NFT do wykorzystania w Decentraland. Ta sportowa firma posiada również swoją wirtualną placówkę, gdzie prowadzi sprzedaż NFT, które następnie można wymienić na fizyczne przedmioty, takie jak chociażby ekskluzywne buty sportowe. Wszystko to sprawia, że Nike jest jedną z najprężniej działających w metaverse marek modowych.

4. Adidas

Adidas nie tylko nabył landy w wirtualnym świecie The Sandbox , ale także uruchomił kolekcję NFT we współpracy z Punks Comics, Gmoney i Bored Ape Yacht Club. Zwłaszcza ta ostatnia współpraca przyciągnęła wiele uwagi – BAYC jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, ekskluzywnych społeczności NFT. Jednak długo wyczekiwana premiera Originals: Into the Metaverse nie odbyła się bez kontrowersji – jedynie 10 tysięcy z 30 tysięcy dostępnych NFT znalazło nabywców.

5. Louis Vuitton

Z okazji swojej 200. rocznicy dom mody Louis Vuitton zrobił coś zaskakującego. Firma postawiła na nowoczesny marketing i wydała Louis The Game, przygodową grę logiczną, w której gracze mogli zbierać NFT. Był to pierwszy bardzo poważny krok LV w metawersie. W grze wcielasz się w Vivienne, która musi przemierzyć sześć tętniących życiem lokacji, aby zebrać wszystkie 200 świec. Grę nadal można znaleźć w sklepie Google Play i App Store.

6. Burberry

W 2021 roku firma Burberry nawiązała współpracę z Mythical Games, aby wprowadzić markowe NFT do gry Blankos Block Party. Seria została wyprzedana w mgnieniu oka, ponieważ gracze bardzo chcieli zdobyć ekskluzywne i limitowane zestawy. Opaski Burberry kosztowały jedyne 25 USD, podczas gdy postać z gry – Burberry Sharky B – dostępna była w cenie 300 USD. NFT nie straciły popularności – obecnie na rynku wtórnym postać Sharky B sprzedaje się za co najmniej 700 USD.

7. Domino’s Pizza

Najedzenie się pizzą w wirtualnej placówce prawdopodobnie nigdy nie będzie możliwe, jednak obywatele USA mogą zamówić jedzenie do domu podczas wizyty w restauracji w metawersie Decentraland. To przykład naprawdę błyskotliwego marketingu – Domino’s znalazło przestrzeń pozbawioną konkurencji i w ten sposób może być pierwszym wyborem eksploratorów wirtualnych przestrzeni. Jak widać, biznes w metaverse może uzupełniać biznes w świecie rzeczywistym.

8. Sotheby’s

W 2021 roku sztuka NFT znalazła się w głównym nurcie, a dom aukcyjny Sotheby’s odegrał w tym kluczową rolę. Wirtualna kopia ich galerii powstała w metaversie Decentraland. W jej przestrzeni odbywają się aukcje dzieł sztuki w formie NFT.

9. The Walking Dead

Marka The Walking Dead to znacznie więcej niż serial telewizyjny. Kultowa seria doczekałą się sequeli i spin-offów, wszelkiego rodzaju gadżetów, a teraz także gry play-to-earn. The Walking Dead Empires będzie częścią ekosystemu Gala Games, umożliwiając graczom posiadanie ziemi, zdobywanie i handel zasobami. Gra oparta na The Walking Dead nie jest co prawda niczym nowym, jednak jest to pierwszy raz, gdy gracze mogą posiadać kawałek świata. Ponadto posiadanie ziemi może generować pasywny dochód, podczas gdy ocaleni w świecie gry mogą zarabiać na handlu. W niedalekiej przyszłości firma zajmująca się komiksami, Skybound, również wprowadzi The Walking Dead do metawersu, dzięki The Sandbox.

10. Atari

Atari, kultowa firma zajmująca się grami, bardzo szybko zrozumiała trend i przeniosła się do wirtualnych światów, takich jak Decentraland i The Sandbox . W ich metawersach ponownie budzi do życia swoje serie gier.

11. JPMorgan

Bank z Wall Street, JPMorgan, otworzył w na początku tego roku swój pierwszą placówkę w wirtualnym świecie Decentraland. Tym samym stał się pierwszym pożyczkodawcą, który pojawił się w metaverse. Klienci salonu Onyx mogą skorzystać z pakietu usług bankowych opartych na Ethereum. JPMorgan wydał również raport analizujący, w jaki sposób inne firmy mogą korzystać z metaverse.

Bitcoina i inne kryptowaluty kupisz w prosty i bezpieczny sposób na giełdzie zondacrypto.

Tagi
Autor

Dla Bitcoin.pl zajmuję się pisaniem artykułów - przede wszystkim dłuższych form edukacyjnych. Odpowiadam za prowadzenie mediów społecznościowych związanych z naszym serwisem: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram oraz TikTok.

Newsletter Bitcoin.pl

Więcej niż bitcoin i kryptowaluty. Najważniejsze newsy i insiderskie informacje prosto na Twój email.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę Prywatności