Zobacz więcej

EXCLUSIVE Kryptowalutowa zima: Jak działać z głową w czasie recesji?

4 mins
Aktualizacja Jakub Dziadkowiec
Dołącz do Naszej Społeczności na Telegramie

W SKRÓCIE

  • Kryptowalutowa zima brutalnie oddziela wartościowe projekty od bezwartościowych.
  • Spadki na rynku niedźwiedzia rodzą doskonałe okazje dla uczestników sektora metaverse.
  • Rekrutacja i start nowych inicjatyw powinny odbywać się teraz.
  • promo

Kryptowalutowa zima ma swoją pozytywną stronę. Wielkie firmy rodzą się na rynku niedźwiedzia, mówi George Narita, założyciel i dyrektor generalny Aurora 42.

Web3 nie ma zbyt dobrych kilku tygodni. Krytycy tej koncepcji ogłaszają, że impreza się skończyła. Kryptowalutowa zima po raz kolejny daje się we znaki. Niezależnie od przyczyny tego spowolnienia – a jest ich kilka – postawiło to firmy sektora metaverse, które polegają w dużej mierze na technologii Web3 i kryptowalutach, w trudnej sytuacji.

Pomijając jednak spadającą wartość Bitcoina, firmy skupione na metaverse nie różnią się od każdego innego przedsiębiorstwa stojącego w obliczu recesji. Jak każda inna firma, mają pracowników, procedury i strukturę. I muszą działać z głową, gdy sytuacja staje się trudna.

Bez czego może (i nie może) żyć firma kryptowalutowa?

Największym zmartwieniem, przed jakim stoją teraz projekty blockchain, jest stabilność w warunkach pełnego zatrzymania. To czas kontroli szkód, a utrzymanie pozycji na rynku jest priorytetem numer jeden. Utrzymanie pozycji obejmuje oczywiście stabilność finansową, ale także trafienie w cele mapy drogowej i nie odchodzenie zbyt daleko od własnej perspektywy rozwoju.

Stabilność może być również przydatna dla wizerunku projektu. Ciągłe kontakty z sympatykami, tworzenie społeczności DAO, jeśli to możliwe, i uspokajanie inwestorów są kluczowe dla ochrony publicznego wizerunku marki.

Wciąż jesteśmy na wczesnym etapie adopcji technologii blockchain. Postępująca adopcja jest kluczem do przetrwania kryzysu. Zatem należy przemyśleć kwestię ratowania twarzy. Wizerunek firmy kryptowalutowej zależy od jej zdolności do dostosowania się oraz wykorzystania obecnych i przyszłych trendów. Firmy kryptowalutowe muszą za wszelką cenę zapewnić wartość swojej marki i wizerunku na rynku.

Kryptowalutowa zima i jej unikalne wyzwania

Firmy kryptowalutowe działają w ramach rynku kapitałowego, który podlega fluktuacjom. To, co jednak odróżnia te firmy od innych, to ich niesprawdzony status. Brakuje precedensu w ramach gospodarki Web3, która jest również znacznie mniejsza niż tradycyjne rynki aktywów.

Wysoka zmienność i decentralizacja stanowią wyjątkowe wyzwania i odzwierciedlają brak mechanizmów wyłączających. Jeśli aktywo zacznie spadać, rynek określi granicę. W przeciwieństwie do nowojorskiej giełdy, działa on dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu i jest całkowicie zglobalizowany. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego rynku, ważne w tych czasach jest skupienie się na infrastrukturze i modelu biznesowym gospodarki.

Zwłaszcza projekty metaverse mają tendencję do skupiania się na jednej z dwóch rzeczy. Pierwszą z nich jest wycena walutowa. Firmy metaverse, w których było to absolutnie kluczowe, będą zmagać się z tym spowolnieniem. Drugą sprawą jest projekt w świecie gry, a firmy, które mogą przeznaczyć swoje zasoby, aby zdobyć doświadczenie, mają unikalne narzędzie przetrwania.

Kryptowalutowa zima i ostatni miesiąc pokazały, że gracze sektora metaverse, którzy przedkładają design nad wartość tokenów, są gorzej przygotowani do przetrwania na zmiennym rynku. Obecnie rozumiemy również inne potrzeby rynku metaverse. Należą do nich mechanizmy zapobiegawcze, które projekty mogą teraz zawrzeć w przyszłym kontrakcie DAO. Projekty muszą pokazać, że są zbudowane na czymś więcej niż tylko wartości tokena. Jest to dobre dla wszystkich pracujących w Web3.

Tworzenie ekosystemu krypto

Kryptowalutowa zima ma jednak kilka plusów. Teraz projekty mają coś, czego w innych przypadkach brakuje: czas. Ten okres stanowi doskonałe laboratorium do myślenia o przyszłym ekosystemie projektu. Dla startupu kryptowalutowego w fazie rozwoju najpilniejszym zadaniem jest teraz wyjaśnienie modelu biznesowego inwestorom. Ta potrzeba uspokojenia interesariuszy jest korzystna, ponieważ zmusza deweloperów do dokładnego poznania swojego modelu i sposobu, w jaki planują go realizować.

Kryptowalutowa zima i rynek niedźwiedzia niosą też inne korzyści. Oczywistą z nich jest to, że spowolnienie zmusza firmy blockchain do uświadomienia sobie dokładnie, co jest potrzebne, aby przetrwać trudne warunki rynkowe. Natomiast te, które nauczą się z tego doświadczenia, będą tymi, które przetrwają długoterminowo. Tylko bardziej ustrukturyzowane i bezpieczniejsze firmy utrzymają się na powierzchni. Wielkie firmy rodzą się na rynku niedźwiedzia. Nie ma już miejsca na oszustów.

Kryptowalutowa zima i inwestorzy

Kryptowalutowa zima: Wykroczyć poza token

Aby przetrwać i ostatecznie wrócić do prosperowania, projekt kryptowalutowy musi skupić się na wartości, którą wnosi na rynek. Rynki oscylują w wolnych, demokratycznych i kapitalistycznych środowiskach. Przygotuj się na to i przyzwyczaj się do tego.

Kryzysy mają tendencję do oczyszczania rynku poprzez wyrzucanie niekompetentnych uczestników. Marki nie determinują produktów; produkty wspierają marki. Natomiast wartość i siła przebicia produktu jest ostatecznie określana przez konsumenta. Firmy muszą dowiedzieć się, jak zwiększyć wartość, którą oferują rynkowi i podwoić ją.

Zdecydowanie zbyt łatwo jest przecenić znaczenie waluty w projektach blockchain. Jednak zrozumiałe jest, że większość osób i instytucji to robi. Nawet sektor metaverse będzie wymagał dojrzenia kryptowalut, blockchainów, DAO i innych koncepcji rodem z Web3, aby mógł się zrealizować.

Korzyści płynące z technologii blockchain są nowe i przyciągają uwagę ekonomistów, analityków finansowych i inwestorów, wraz z niekończącą się obserwacją mediów. W dążeniu do zbadania możliwości, ta uwaga mediów często maluje nieprawidłowy obraz tego, co stanowi sukces. Zaufaj najpierw swoim własnym metodom.

Firmy powinny wykorzystać ten czas, aby nauczyć się wszystkiego, co mogą. Następnie powinny dokonać ponownej oceny, a w razie potrzeby i usprawnić procesy w kierunku stabilizacji i tworzenia wartości. Teraz jest miejsce na rozwinięcie prawdziwego zrozumienia technologii blockchain i jej różnorodnych przypadków użycia.

Firmy mogą poświęcić czas na rekrutację tylko najbardziej kompetentnych i doświadczonych osób. Mogą też przeprowadzić wstępną rekrutację i zaplanować, kiedy będą miały budżet na ponowne zatrudnienie. Niezależnie od tego, czy zastosowanie jest instytucjonalne, w e-commerce, czy w metaverse, Web3 nie będzie już wybaczać przeciętności. Może to być również okazja do zbadania efektywności i wartości wewnątrz firmy.

Wystartuj mimo wszystko

Firmy zajmujące się kryptowalutami, protokołami blockchain i metaverse nie powinny obawiać się startu właśnie teraz. Kryzysy nie odstraszają ani nie opóźniają przedsiębiorców, lecz zmuszają tych bez dobrych pomysłów do rezygnacji.

Kryptowalutowa zima tylko ujawnia złych planistów. Wprowadzenie produktu lub usługi w kryzysie często oznacza, że produkt ten lub usługa trafia na rynek lepiej przygotowany.

Web3 oferuje niezwykłe narzędzia. Wkrótce duża część interakcji za pośrednictwem Web3 będzie wykorzystywana do gier, edukacji, socjalizacji i zdrowia.

Patrzenie na to tylko przez pryzmat wirtualnej gospodarki i walut byłoby błędem. Przygotuj się na przyszłość, gdy tokeny lecą w dół, a będziesz lepiej przygotowany następnym razem, gdy to się stanie.

– – –

George Narita

Założyciel i dyrektor generalny Aurora 42. Jest kierownikiem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w zakresie Project Management Supply Chain, Business Process Management, Quality Management Systems i Information Technology w wiodących branżach, takich jak CSN, DuPont i Andersen Consulting. W 2017 roku pracował nad stworzeniem kompletnego systemu do Bitcoin Mining, polegającego na opracowaniu chipa ASIC 12nm.

Najlepsze platformy dla krypto inwestorów | Marzec 2024

Trusted

Wyjaśnienie

Wszystkie informacje zawarte na naszej stronie internetowej są publikowane w dobrej wierze i wyłącznie w ogólnych celach informacyjnych. Wszelkie działania podejmowane przez czytelnika w związku z informacjami znajdującymi się na naszej stronie internetowej odbywają się wyłącznie na jego własne ryzyko.

Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK
Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK
1da1ec21852ff5e8b1158a413010159d.jpg
Nicole Buckler
Nicole Buckler pracuje jako redaktorka i dziennikarka od ponad 25 lat, pisząc z Sydney, Melbourne, Taipei, Londynu i Dublina. Teraz pisze z szalonego i niesamowitego Gold Coast w Australii. Nicole kupiła Bitcoina w 2013 roku, ponieważ powiedziano jej, że może go użyć, aby zapłacić za lekcje jogi w Dublinie. Nienawidziła jogi, ale zatrzymała Bitcoina. Po roku zdecydowała, że ta sprawa z Bitcoinami to będzie coś i kupiła też inne kryptowaluty. Nadal jednak uważa, że joga jest do bani.
READ FULL BIO
Sponsorowane
Sponsorowane